Jedná se o nástroj, který pomáhá investorům, stakeholderům a veřejnosti posoudit, jak podnik přispívá k udržitelnosti a etickým standardům.
V Evropské unii se povinnost ESG reportingu postupně rozšiřuje i na malé a střední podniky (MSP), ačkoli dosud byla primárně zaměřena na velké korporace. Pro MSP to znamená nutnost sledovat a vykazovat data, například emise CO2, pracovní podmínky nebo diverzitu ve vedení. Tato povinnost vychází ze směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), která postupně vstupuje v platnost. Pro malé a střední firmy to však přináší zvýšenou administrativní zátěž, protože musejí zavádět nové procesy a shromažďovat relevantní informace.
- Problematika ESG ve Vodafone je ZDE nebo ZDE nebo ZDE.
- Problematika ESG v CETIN je ZDE a taky ZDE (na konci je jejich ESG Report v EN).
- Problematika ESG pro MSP je popsána ZDE.
- Představení společnosti (historie, poslání, vize a hodnoty).
- Důležitost ESG pro společnost a její obchodní model.
- Stručný přehled cílů ESG a hlavních aktivit (využít text CEtinu a Vodafonu).
- Definice rolí a odpovědností za ESG v rámci společnosti.
- Zásady řízení a sledování ESG cílů.
- Proces identifikace a řízení rizik spojených s ESG.
- Spotřeba energií a opatření na její snížení.
- Odpadové hospodářství a recyklace materiálů.
- Udržitelná správa přírodních zdrojů a prevence negativního vlivu na životní prostředí.
- Zaměstnanecké vztahy, včetně pracovních podmínek, rovnosti příležitostí a diverzity.
- Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP) a školení zaměstnanců.
- Podpora společenství a zapojení do komunitních aktivit.
- Poskytování služeb CATV, i.netu a entertaimentu obyvatelstvu Rožnova (vč. marketingových keců)
- Politika etického podnikání, protikorupční opatření a dodržování zákona.
- Transparentnost ve všech obchodních aktivitách a zveřejňování informací o ESG.
- Smlouva o poskytování služeb zákazníkům + Pravidla pro řešení sporů
- Způsoby sledování a vyhodnocování cílů ESG.
- Dlouhodobé a krátkodobé ESG cíle společnosti.
- Strategie ke splnění ESG cílů, včetně hlavních opatření.
- Plán neustálého zlepšování ESG průběžně.
- Identifikace klíčových partnerů / stakeholderů a jejich vlivu na ESG strategie společnosti.
- Identifikace městských a státních (RRTV, ČTÚ, Staveb. úřad) orgánů a jejich vlivu na ESG strategie společnosti. Využívání služeb + osvěta BCO.
- Mechanismy komunikace a zpětné vazby s těmito subjekty.
- Služby/nařízení-opatření těchto subjektů a snaha o posílení vztahů s nimi.
- Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) pro každé z pilířů ESG.
- Plnění cílů ESG v porovnání s předchozím obdobím.
- Seznam opatření pro nápravu v případě nesplnění cílů.
- Ukázky úspěšných projektů ESG, které společnost realizovala (asi nic nebudete mít).
- Popis osvědčených postupů a jejich přínosů (potřeba kouknout na best practises ze zahraničí).
- Inspirace pro další rozvoj ESG aktivit.
- Shrnutí klíčových bodů ESG reportu.
- Plánované aktivity a zlepšení v následujícím období.
- Závazky společnosti vůči stakeholderům v souvislosti s ESG.
Přesto věřím, že tato byrokraticcká povinnost bude co nejdív zrušena.
